joi, 6 ianuarie 2011

Dana Nalbaru: “ Ne-am dorit o casa din lemn cu minim pierderi de caldura”

miercuri, 05 ianuarie, preluat de pe ecotrend.ro

Cantareata si sotul sau, actorul Dragos Bucur, au ales sa traiasca intr-o casa eco, langa Bucuresti. Dana ne-a marturisit ca se vor muta in noua locuinta la sfarsitul acestei luni.

  • Ce inseamna casa ecologica?

Casa pe care am ales sa ne-o facem este una de lemn, din panouri SIP (Structural Insulated Panels) si poate fi denumita ecologica pentru ca materialele din care este construita sunt 100% ecologice. Dupa demolare se refolosesc in proportie de 70%, nu are pierderi termice si de aceea consuma foarte putina energie.

  • A fost ideea voastra sa construiti o astfel de casa sau v-a propus cineva acest proiect?

Ne doream o casa de lemn si am ales aceasta varianta din mai multe motive: pentru ca genul acesta de structura este foarte rezistent la cutremure, are pierderi minime de caldura, se construieste foarte repede si pe orice proiect. Am tot cautat variante si ne-am oprit, dupa multe cautari si recomandari, la SIP….

  • Cat timp v-a luat sa o construiti si cat a costat?

Despre cat ne-a costat casa as prefera sa nu vorbesc, dar pot spune ca ne-am apucat de constructie in septembrie 2010 si ne vom muta in ea la sfarsitul lui ianuarie 2011.

  • Veti face agricultura ecologica pe terenul de langa casa? (evident daca va permite spatiul…)

Spatiul ne permite, dar nu stiu daca timpul ne va permite sa ne ocupam de agricultura…Poate socrii mei (care vor locui deasupra noastra) sa se ingrijeasca de acest aspect…

  • Obisnuiti sa mancati bio? De unde va aprovizionati cu mancare sanatoasa?

In ultimii ani am devenit foarte atenti la ceea ce mancam si alegem produsele eco in favoarea celorlalte. incercam sa o educam si pe Sofia in acest sens…Produsele eco le luam din piete, de la tarani sau din magazinele speciale…

  • Ati facut vreodata voluntariat pentru protectia mediului inconjurator? Povesteste-mi te rog despre o aciune ecologica notabila, realizata de tine si de Dragos, sotul tau.

Eu am plantat copaci si am participat la diverse actiuni de curatare a mediului inconjurator…De altfel, in timpul liber, incercam sa fim un exemplu pentru copilul nostru si sa protejam mediul, in masura in care putem, de mizerie, poluare etc…

  • Cum crezi ca evolueaza ecologia aici, la noi, in Romania?

Observ ca au luat amploare actiunile ecologice si tot mai multi tineri participa la ele, ceea ce este minunat.

  • Ce produse bio folosesti? ( cosmetice sau orice altceva…)

Pai, de exemplu, acum folosesc sampon si balsam cu extract de levantica luat de la farmacie. Pe el scrie bio…sper ca asa si e. :) )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu